Wednesday, September 4, 2019

PENGENALAN


Bismillahirrahmannirrahim. Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang. Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera. Sebelum itu, meh saya bagi sedikit pantun sebagai penyeri permulaan kata.

“Isnin pagi ke pasar tani,                                                                                                                                    Sayur dibeli murah sekali,                                                                                                                                  Jika anda ingin tahu tentang diri ini,                                                                                                                Meh singgah ke blog kami.”

   Alhamdulillah kehadrat ilahi, hari ini pertama kalinya saya menjejaki blog dan dengan izinnya saya  dapat memperkenalkan diri. Nama diberi Nurul Ain Syamimi Binti Asmarul Zamri dan lebih dikenali sebagai Ain Syamimi atau lagi mesra dipanggil Mimi. Kini saya berumur 19 tahun pada tahun 2019 dan menetap di Tanjong Karang ,Selangor Darul Ehsan. Saya merupakan anak sulong daripada 6 beradik. Kini, saya sedang menuntut ilmu dan telah menjadi sebahagian ‘Anak Kandung Suluh Budiman’ di University Pendidikan Sultan Idris yang dikenali sebagai “University No.1 Pendidikan”.. Saya berasa bertuah kerana menjadi sebahagian Anak Kandung Suluh Budiman walaupun saya tak kisah sebenarnya walaupun dapat menimba ilmu dimana-mana sahaja. Dalam hal ini, “Ilmu pengetahuan itu tidak akan memberikan sebahagian dirinya kepadamu sampai engkau memberikan seluruh dirimu kepadanya”-pepatah. Dengan itu, “carilah ilmu”. Dalam hal ini, saya berhasrat dan berharap dapat menyambung pelajaran dan dapat menjadi anak kandung suluh Budiman lagi dalam Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Matematik. InshaAllah jika saya berkelapangan masa, saya akan berkongsi lebih banyak tentang “Dunia Matematik”.

“Berjalan-jalan pegi rombongan,                                                                                                                             Pergi bersama rakan taulan,                                                                                                                                   InsyaAllah berjumpa lagi bila berkelapangan,                                                                                                         Terima kasih saya ucapkan.”

                                                           TERIMA KASIH!!!

No comments:

Post a Comment

NOTA MATEMATIK TINGKATAN 3-BAB5 (STATISTIK)

BAB 5-Statistik (Statistics) II Membina Carta Pai Carta pai  (pie chart) ialah perwakilan data dengan menggunakan luas sektor-s...